گروه ادب و هنر: فیلم‌های «گیس بریده» و «بی‌وفا» با پایان موعد نمایششان جای خود را به فیلم‌های تازه‌ای می‌دهند.

قرار است به جای «گیس‌بریده»، فیلم «جایی در دور دست» ساخته خسرو معصومی به نمایش درآید. این فیلم دومین قسمت از سه‌گانه معصومی است.

بعد از «رسم عاشق‌کشی»، که فیلم موفقی از کار درآمده معصومی «جایی در دور دست» را در حال و هوایی مشابه مقابل دوربین برد. این فیلم هم مانند «رسم عاشق‌کشی» درباره قطع درختان شمال و موضوع قاچاق چوب است.

این فیلم ماجرای جسد یک جنگلبان است که پیدا شدن در زیر برف‌ها، موجب اتفاقات تازه‌ای می‌شود. جوانی به نام جمال، قتل را گردن می‌گیرد اما شواهد حاکی است که او قاتل نیست و پای یک عشق در میان است.

نقش‌های اصلی «جایی در دور دست» را بازیگران غیرحرفه‌ای مانند سیدمحمدهادی دیباجی، مرضیه خوش‌تراش و نورالدین اعلمی بازی می‌کنند. معصومی از بازیگرانی چون عباس امیری و مهری رجبی در نقش‌های مکمل بهره گرفته است.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمود فلاح، مقابل دوربین رفت. «جایی در دور دست» در بخش مسابقه جشنواره بیست و سوم فجر حضور داشت.

این فیلم همچنین در چند حضور بین‌المللی جوایزی هم از جشنواره‌های خارجی بدست آورده که در میانشان می‌توان به دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی قاهره اشاره کرد.

همچنین‌فیلم «محکومین بهشت» ساخته حجت‌الله سیفی پس از مدتها ماندن در نوبت اکران، بعد از جشنواره فجر و به جای فیلم «بی‌وفا» به نمایش عمومی درخواهد آمد. «محکومین بهشت» هفتمین ساخته بلند سینمایی سیفی است.

این فیلم داستان دو دختر شهرستانی است که به دنبال شرایط بهتر و رفاه بیشتر راهی تهران می‌شوند ولی با اتفاقات و حوادث ریز و درشتی روبرو می‌شوند.مهدی میامی، افسانه پاکرو و کاوه سماک‌باشی از جمله بازیگران این فیلم‌اند.

«تله» هم که این روزها فروش خوبی دارد، با پایین آمدن کف فروشش جای خود را به فیلم «میهمان» خواهد داد، اتفاقی که به نظر می‌رسد در اوائل اسفند ماه رخ دهد.

به این ترتیب «میهمان» از جمله فیلم‌هایی خواهد بود که در ایام نوروز هم بر پرده خواهد ماند. در این فیلم بازیگرانی چون امین حیایی و محمدرضا شریفی‌نیا نقش‌های اصلی را بازی کرده‌اند. «میهمان» توسط سعید اسدی ساخته شده است.

کد خبر 13897

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز